Bvc-besök

Hade ställt klockan på 08.00 och tänkte att det är gott om tid, skulle vara på bvc 09.00.. Vi gosade lite innan vi gick upp och fick på oss kläder och vips så var klockan alldeles för mycket! Elsa fick sitta i gåstolen medans jag gjorde mig iordning, körde ut bilen och gjorde välling. Vi satte oss i en stol på bvc 09.01 (pust), men där var allt försenat så vi kom inte in förrän 09.30.. Typiskt va! Elsa var lite småslö men fann en docka att småprata med. När vi äntligen fick komma in, så blev hon antagligen lite rädd för doktorn och skrek och protesterade vid vägning och undersökning. Idag var det inte roligt alls! När hon lugnat ner sig i mitt knä, ja då var det dags för svininfluensa-sprutan och lite mer gråt. Stackars Elsa.. Det gör allt lite ont i mammahjärtat när man hör det där speciella spruttagnings-gråtet :(  Jag har varit lite nervös inför den här sprutan, eftersom man fick läsa så mycket i tidningarna om att vaccinet inte var tillräckligt testat på de minsta, men bvc-damen sa att jag kunde vara lugn.. Nu har de hunnit testa ordentligt och hon sa att biverkningar var väldigt ovanligt efter första sprutan. Efter den andra dosen var det en hel del som fick feber. När jag tog min spruta fick jag ganska ont i armen i ett par dagar, men det verkar inte drabba småskruttarna. Efter sprutan fick vi sitta och vänta i 10min. för att se så hon inte fick någon allergisk reaktion. När vi skulle åka hem somnade Elsa innan jag fick ner henne i bilstolen.

Lillfisen vägde 8370g idag och var 70,5cm lång.



Elsa pustar ut i väntrummet efter alla hemskheter!

Kommentarer
Postat av: Anna

Då har hon dragit om Neo han vägde 8195 sist :) o inte växt en cm....:) lilleman men massa tänder har han iaf 7 st.

2010-01-12 @ 15:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0