Blodprov

Det var dags att gå vidare med Elsas magproblem nu, alla gråtnätter börjar verkligen ta ut sin rätt.. I dag var stora dagen då det skulle tas blodprov på min lilla älskling och jag såg framför mig att jag skulle få sitta och nödhålla en gallskrikande sprattlande unge men tji fick jag! Vi satte oss i stolen och sköterskan hämtade lådan med belöningssakerna i, den satt vi och tittade lite i och Elsa tog en boll direkt. Sköterskan frågade om hon fick titta på Elsas arm och hon sträckte snällt fram den, sköterskan kände, tvättade och satte dit och drog åt "armbandet" och hann ta fram nålen med en fjäril på och närma sig armen med den innan Elsa började gråta. Hon grät och klagade lite men rörde sig inte ur fläcken på hela tiden, det tog ju inte så lång tid men ändå! Jag är grymt imponerad och blev nästan lite tårögd av att hon var så duktig. Jag höll inte i henne alls hade bara handen på hennes arm..

När det var klart fick hon lite bandage på armen som hon skulle visa Neo när vi gick tillbaka upp till öppna förskolan. Hon ville bara sitta i mitt knä och var nog lite tagen av det som hänt men när vi skulle åka hem så frågade jag om hon vill sova eller köpa present till morbror Dan och gå på leksaksaffären.. Vi hamnade på stan och Elsa valde ut ny kompis, som hon sover med nu! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0