Att hinna med

Svårt att hinna med att skriva här.. orken tryter åxå. Mitt lilla yrväder är ett energiknippe som har sina perioder med ilskna små utbrott men för det mesta är hon glad och lurig. Får hon chansen så följer hon storasyster och gör allt hon gör i den mån hon klarar av. Storasyster är inte alltid så road, -jag vill vara ifred! hörs ofta här i huset. Ejta är ju storfavoriten. Ines gillar sitt duplo och dockorna hon fick i julklapp men vill även gärna titta i böcker tillsammans med någon nu. Hon går ofta och upprepar sitt mantra, mamma pappa ejta ejta. När jag då säger och Ines så klappar hon sig på magen. Ines säger hon inte.. hon kan be om me, me om hon vill ha påfyllning av nåt. Usch och blää används flitigt särskilt i närheten av kattlådan ☺ nej! hade hon iofs kunnat skippa att lära sig så jorå hon kan en hel del ord men förstår ju mycker mer än hon kan förmedla. Hon älskar att hoppa, springa och busa. Och dansa såklart, det sprätter i hela kroppen när det kommer musik i nån form och om Elsa åxå dansar är livet fullkomligt 😍 Storasystern är ju stor iallafall i sitt eget huvud, lilla tonåringen. Det stampas i trappan och smälls i dörren när det inte passar. Första tanden tappades förra veckan och det var ju en milstolpe i livet och till hennes stora förvåning kom ju den där tandfen hon åxå. Här springs det tomtar och feer hej vilt tydligen.. häromdagen kom lappen om placering i förskoleklass och nu snurrar det runt i hennes vackra huvud. Hon längtar. En kalasinbjudan från en som är kär i henne enligt henne själv har även dykt upp och det blir första kompiskalaset utan mamma tror jag. Han ska nog få lego för det är hans favorit så hon. Jag är trött trött trött på mörkret, min kropp och min hjärna skriker efter solljus. Ska ge mig på milen i vår så nu jädrar.. min kondition har dock gömt sig i nån underjordisk bunker i det långvariga kriget mellan mig och bihålorna. Om vi viftar med vit flagga kanske hen vågar sig fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0